? ??????????????Meant To Be? ????? ?? ???Rating: 3.7 (35 Ratings)??1 Grab Today. 11419 Total Grabs. ??????
Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????Heart Lines? ????? ?? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 1147 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, July 9, 2009

gambar makanan tradisional


jom kenal2 makanan tradisional malaysia
Makanan Melayu memang terkenal sebab rasanyer yang pedas dan lauknyer yang berempah.

Makanan2 tradisional yang masih popular...di bawah ini list makanan tradsional tahu....jom kita kenal makanan tradisional!!!!!!!!!!!

(contoh-contoh)Ø

Lauk Rendang

Lauk berempah kita hidangkan waktu perayaan Hari Raya. Kte boleh makananYe dengan nasi, roti or ketupat.

Ø Satay

Masih lagi digemari ramai. Bahan-bahan utamanya ialah daging ayam, lembu or babat. Satay nie kalau korang nak tahu ia dihidangkan bersama kuah kacang yang berempah dan pedas.

Ø Nasi Ambeng

Makanan campuran- nasi, sambal goreng, urap dan sebagainya.

Ø Nasi Lemak

Nasi yang ditanak bersma santan. Dihidangkan bersama sambal telur ataupun ikan bilis.Makanan-makanan tradisional yang kurang popular…

(contoh-contoh)

Ø Nasi Dagang

Merupakan campuran beras pulut dan beras biasa. Setelah ditanak, ia kemudian dicampur dengan santan. Hidangan ini sentiasa dimakan bersama lauk kari ikan or ulam.

Ø Keropok Lekor

Persis keropok ikan. Tetapi, ia tidak garing – sebaliknya berisi. Meskipun kurang dikenali, makanan nie sudah mula dijual di gerai2 bazar.

Ø Sata

Merupakan campuran daging ikan, bawang dan halia. Campuran nie disalut dengan daun pisang dan disangar.Ktorang Melayu, kita haruslah lestarikan makanan tradisional kami dan menyesuaikan diri dengan makanan2 kita. Mempunyai makanan tradisional sendiri ialah sesuatu yang harus dibanggakan kerana ia juga mencerminkan keunikan budaya kami sendiri.Ktorang harap makanan-makanan tradisional yang masih popular berkekalan popularitinya dan yang tidak popular pula, harap kita sama-sama 'menghidupkan' kmbali makanan2 tersebut.

0 comments: